onsdag 16 mars 2011

Taxnar uncut, unedited. Onsdag!

Krönike Onsdag. Kanske skulle döpa om det till klago Onsdagen! haha!
Eftersom det är nästan samma sak fasst en Krönika är mer utformad och lite mer professionellt skrivet.

Japan, ja jag vet! Jordbävningar är hemskt och tsunamis som förstör hela städer.
Jag tycker också synd om folket och det är hemskt att folk dör av tsunami vågor osv.

Men det börjar gå LITE TILL JÄVLA ÖVERDRIFT NU MED JÄVLA MEDIA som täcker hela skiten. Allt från minsta lilla träd på en bild och dom har räddat morgondagens huvudsida.

Var är media när det är civilkrig i Afrika och där tusentals barn dör av svält varje år? Jag använder alltid det argumentet för ingen verkar fatta att man kan inte styra över naturen och det är inget man kan göra åt och folk kommer råka illa ut.
Det är inte den sista tsunamin eller jordbävningen som kommer hända.
Nu fattas bara en TV gala från tv4 eller SVT. Hjälp Japan galan: När dödens vågor slog till eller något sånt jävla trams!

Japan behöver inte våra pengar! Dom är ett av dom rikaste och mest tekniskt avancerade länderna i världen! Dom är förbereda för det här har även för mig att varje Japan som lever i ett högrisk område har ett kitt med vatten och filtar som dom har fått av regeringen!

Skänk pengarna till dom som behöver det istället, typ Afrikas barn eller det finns en annan orginastion som bygger och borrar brunnar till tredje världen länder så folk kan få rent vatten och slipper dö av vattenförgiftning.

Japan har ca 1500 jordbävningar per år! En jävla massa med andra ord. Media bryr sig inte om andra människors liv. Allt dom vill göra är att sälja tidningar och dom skiter vilka lik dom behöver gå över för att få sina jävla groteska bilder från andra människors misär i Japan just nu.
Det äcklar mig så förbannat mycket!

Jag försöker följa utvecklingen om kärkraftverket i Japan för det är ganska bra och veta om det går åt helvete eller om lyckas få rätt på reaktorn. Men nej, allt jag ser är bilder och åter bilder och videor överallt om den jävla tsunamin som sveper över en hel stad och förstör allt i dess väg!

Media upptäckte att kärkraftverket verkar klara sig så det är inte så lönt att följa den storyn längre förens reaktorn exlopderar och då kommer media ha ännu mer att gotta sig i. Jävla parasiter är det.

Men jag kanske har fel med hjälp saken och om jag har det så vem fan bryr sig?

skänk pengar till dom och hjälp dom anonymt genom röda korset osv. Jag vill inte se en stor jävla gala och om "dödens" vågor som väller in över den japanska kusten ooh, precis som dom försöker få oss att hata naturen.


Slutorden.
Sånt här händer och det kan vi inte göra något åt och kommer aldrig kunna göra det heller och jag tycker att media ska fokusera på kärnkraftverket och hålla oss uppdaterade om hur det går där.

Japan har haft en jävla otur med kärnkraftverket och jag hoppas för all väl lycka och hälsa till folket i Japan i framtiden.


MVH

Rasmus


2 kommentarer:

  1. Direkt när jag hörde att tsunamin svept över Japan, då tänkte jag direkt gala i Tv4. Allt för att tjäna pengar. För mindre än hälften går väl dit o resten till alla stormoguler på tv4...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, så kommer några avdannkade artister till galan som sjunger om andras missär.

    Så kommer dom skriva en låt typ "När dödens vågor slog till, mitt hjärta drunknade" och tjäna någon miljon på skivan som släpps senare eller man kan köpa den och en t-shirt om man ringer in till galan.

    Media har ingen moral längre.

    MVH

    Rasmus

    SvaraRadera