måndag 7 mars 2011

Spel Måndag!

Spel Måndag idag.
Ett spel som jag tycker är ett världens bästa spel i förhållande till aura och som fångar en i en vacker värld som är öppen och känns levande är ett litet spel som heter Shadow of the Colossus.

Spelet i sig är inte så historie mässigt komplicerat eller utvecklat på ett avancerat sätt, men det fungerar och gör vad det ska.
Men miljön och landskapet är så otroligt bra gjort. Kom ihåg att det släpptes till Playstation 2 så på den tiden var det riktigt fint och fortfarende är det fint gjort grafik mässigt.
Du spelar en hjälte som ska väcka upp en prinsessa genom att samla själarna från stora monster. Som har otroliga krafter och du som en liten hjälte måste besegra dessa bässtar!

Jag hade turen att få tag i orgrinal europa skivan. Jag tror dom har slutat trycka spelet till Playstation 2 . Men jag är ganska säker på att det finns att ladda hem med HD kvalité på Nintendo wii. 
Men det finns som en samlingsbox till Playstation 3. Med ICO i det också, vilket är första spelet innan Shadow of the colossus.
http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/114561-ico-shadow_of_the_colossus-collection
Släpps 3:e kvartalet 2011.

Ni kan givetvis använda Pricerunner för att hitta det till ett något billigare pris. Jag personligen föredrar Webhallen, för dom är snabba med leveranser och har bra koll på läget.
Spelhallen.se är också en bra sida. Men dom har lite mer begränsat utbud på spel.

Har ni pengar eller ett Playstation 2/3 så rekommenderar jag att ni köper spelet! För det är ett fint spel och man försvinner lätt in i en värld fylld med mystik och fanntastiska resor.

Jag rekommenderar spelet till alla åldrar och alla kan spela det.

Jag har inte så mycket pengar så det är svårt att göra recesioner på nya spel osv , eftersom dom är dyra som popcorn.

Men jag håller detta ämnet igång så länge jag kan och har ideér på Måndagarna om spel och diverse, men jag får brainstorma lite med mig själv och se vad man kan komma på!


Efter detta inlägget ska jag börja jobba på recesionen inför imorgon och har lite mer att gjöra idag så det blir inte så långt inlägg idag.



Omslaget ser ut såhär. 



MVH

Rasmus

Speltips:
Super Mario wii
Zelda Ocarina of time (nintendo 64, säljs även på Wii market place)
StarCraft 2 till PC (RTS)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar