torsdag 10 mars 2011

Mysterie Torsdag! EVP... Röster från andra sidan.


Mysterie Torsdag.
Detta är så bra dag för att jag kan skriva om saker som jag tycker om och det osanolika och det övernaturliga.

Men som ni kanske förstår så är det mycket jag vill skriva om, men man får vara lite försiktig så man inte trammpar på fel tår och man tar respekt för andra mäniskor om det skulle vara speceferade fall.

För låt mig vara ärlig. Om jag hade bara skrivit om officela mysterier så hade jag fått slut på material snabbt.

Så till dagens mysterie som är lite mer okänt. Men om man är som mig som undersöker läser och frågar så har ni säkert hört talas om EVP som står för Electronic Voice Phenomena. Enligt dom som undersöker området säger att andar kommunicerar genom en helt annan frekvens.

Vilket är i korta drag andar eller spöken som kan höras på en viss frekvens på en sorts känslig radio inspelare. Många av exempel jag har hört är väldigt otydliga och känns väldigt tvivelaktiga i sin natur.

Medans andra är väldigt tydliga och kan inte förklaras var dom ljuden kommer ifrån.
Som ni kanske märker när ni läser dessa artiklarna att viss skepsism måste man ha.
Det har även många med mig som undersöker andvärlden och dess material som finns.

Men det börjar gå lite ur rälls här. Jag planerar på att göra en mer ingående artikel om just andevärlden osv längre fram i tiden och om olika teorier osv.

Så EVP kan även också uppstå låt säga om ni har mer avancerade telefoner som nya smartphones vare sig det är HTC eller Apple eller annat märke.
Tackvare skulle jag tro den avancerade och känsliga attennen som finns på telefonen.

Men vanligtvis så är det bara en störning så det låter som det blir en sorts rundgång i telefonen ibland kan man höra en röst men det är ganska ovanligt.

Många som går till diverse ställen och spelar in EVP:s säger att många är hotfulla och dom har varit tvungna till att lämna stället för att energier har börjats ändras osv.

Sen finns det exempel på EVP:s som är fridfulla och licksom kommer  som en överaskning.
Det finns till och med påstående från en man som säger att han pratar med sin döda dotter från andra sidan genom en EVP radio.

Personligen så tycker jag inte att man ska syssla med EVP om man inte vet vad man gör för det kan sluta riktigt illa. Låt medium ta hand om andarna istället och låt dom göra jobbet för dom är tränade inom det området och har förmågan till att skydda sig osv.
Vissa dörrar är menade att vara stängda. Men mäniskans nyfikna natur sätter alltid sin prägel, vilket är bra.
Men vissa oförklarliga fenomen är menade att vara just det. Oförklarliga...

Här är några klipp som jag hittade på Youtube.
Ni själva får avgöra om dom är äkta eller inte, var vänligen och lämna en kommentar  här nere om vad ni tycker och tror.



Vanligtvis så är det sånhär kvalité på EVP när det spelas in och det gör det väldigt svårt att avgöra på vad man lyssnar på.


Hittade en ganska intressant dokumentärs film eller vad man kan kalla det här.


Kanske inte är dom döda som pratar med oss. Kanske en alternativ tidlinje eller ett alternativt universum som ligger paralellt med oss?
Som sagt vissa saker kommer vi aldrig få reda på... Men intressant är det.

MVH
Rasmus


2 kommentarer:

  1. Håller med dig! Sjukt intressant...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker det är intressant.
    Som vanligt bjuder jag på stavfelen! haha :)

    MVH

    Rasmus

    SvaraRadera