tisdag 22 mars 2011

Film Tisdag! Trassel och Disney!



Idag är det film Tisdag! Den 22 mars 2011.
Det var menat att jag skulle skriva om mina top 5 eller 10 av mina favorit b-action filmer.

Men jag skjuter på det tills nästa Måndag.

För jag har inte förberett och har inget matrial riktigt än och igår var jag svin trött så det är därför.

Så vad kan jag hitta på idag då? hmm..

En liten recesion på Tangled, trassel som den heter på Svenska *suck*.

Släpptes 2010 i jul någon gång om jag kommer ihåg rätt. Jag såg den för ca en vecka sen.

Det är Disney som har gort filmen.

Handling:
Filmen handlar om en prinsessa som blir kidnappad av en kvinna för den onda kvinnan hade en solblomma som hon fick evig ungdom av och kungens män var tvugna till att hitta denna blomma för att rädda kungens havande fru som väntade prinsessans och när barnet föddes så fick prinsesse barnet ett guldigt och magiskt hår som kan läka alla sår.

Häx-kvinnan tog barnet för att uppfostra det som sin egen för att ha krafterna för sig själv och låser in henne i ett gömt torn ljupt i skogen.

Filmen var mer en klassisk Disney film med en modern touch.

Till det bättre måste jag säga, jag tyckte att filmen var bra och stabil och det kändes att Disney har gått tillbaka till sina rötter med den här filmen och det är nog kanske därför den har så högt IMDB betyg 8/10 ligger den på just nu.

Animationerna är i en särklass för sig själva. Håret på alla karaktärerna är inget än ett mästerverk och det är beundrasvärt med tanke på vilken tid det måste ha tagit att göra håret så fint och säriskilt på Rapunsel där hennes långa hår är liksom mittpunkten för filmen.

Karaktärerna i filmen är väl genomtänkta och känns inte alls stela överhuvudtaget.

Dom känns levande och integrerar med varandra på ett bra och roligt sett.

Det är en väldigt stabil film och jag ser inte något riktigt att klaga på. Förutom att dom elaka två banditerna inte hade en brittisk brytning är jag lite besviken på.

Men det kan jag leva med. Det som jag befarade mest med  filmen och vad som gäller dom flesta disney filmerna är dom spontana sångerna som varar hur länge som helst.

Men här var det lagom längd på sångerna och var inte irreterande och dom passar in i filmen och känns inte irreterande.


Slutord:
En stabil film och Disney gör vad dom gör bäst att berätta fina sagor och dom hade koll på läget under hela filmen när kom till story och karaktärerna.

Den var rolig och underhållande under hela filmens gång.

Jag tyckte om den som vuxen och barn kommer defenitivt tycka om denna filmen!

Filmen får 9/10 en av dom bästa disney filmerna jag har sett på jättelänge!

Information till Trassel på IMDB
                                                                   


                                                                             Trailer.




  I DONT OWN ANY OF THESE PICTURES THEIR RIGHTS ARE RESERVED TO THEIR COPYRIGHT OWNERS AND I USE THEM AS ENTERTAINMENT PURPOSES ONLY.


MVH

Rasmus


2 kommentarer:

  1. Va bra att den var bra! :) Vi ska se den med tjejerna i helgen om vi hinner... De har tjatat sen de såg reklam för den.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Okej! :)
    Ja, filmen var bra! Dom kommer säkert tycka om den!

    MVH

    Rasmus

    SvaraRadera