onsdag 6 april 2011

Film Onsdag! Crazy är det! The Boondoc Saints recesion.






The Boondocks saints review
Filmdjunglen är tät som skogs snår och man vet inte var man ska börja riktigt.

Jag har gort en del recesioner och jag en massa kvar att göra. Så på Film Tisdagar finns det alltid något att skriva om.

Jag försöker alltid skriva om filmer jag tycker om och inte filmer som är mindre bra i mitt tycke!

Så idag är det en liten recesion på Boondocks saints.


Filmen story.

Filmen handlar om två Irländska bröder som "syn" vision kanske man kan kalla det. En liten uppenbarelse när dom sover om att dom ska försöka hämnas på alla kriminella i världen.
Dom axlar mantlen som både Domare och bödel och allting börjar med ett par ryska underhuggare för mafian som vill ta och köpa ut en gammal mans bar emot hans vilja.

Karaktärer.
Huvudkaraktärerna Connor MacManus och Murphy MacManus som är bröderna är ganska klassiska och generiska halv "bad boy" killar med halvroliga one-liners.
Men det fungerar riktigt bra i denna filmen och jag stör mig inte alls på dom.
Det sätts klockrent hela tiden!

Paul Smecker är FBI agenten som spelas av Willem Dafoe är den karaktären som stjäl showen i denna filmen enligt mig!

Han spelar så jävla bra och jag var fasst direkt! Ännu bättre blir det när Connor och hans broder Murphy blir sammanflätade med han karaktär och det fungerar så sjukt bra och det är en av dom bästa interaktionerna jag har sett på film mellan två motparter.




Karaktärerna i filmen är skitbra. Alla gör sina roller precis som dom ska och ännu mer.




Slutkommentarer.

Det är en Action film och inget ljup är att förvänta och jag saknar inte det heller.



Men det är tillräckligt med ljup för att man ska sitta kvar och kolla.



The Boondoc saints 2: All saints day är nog ännu bättre än den första filmen.

Den har lite mer ljup men ändå mycket action och sättet filmerna är uppbyggda på är ren och skär konst!

Båda filmerna är lätt 10/10 i min bok.

Se dom! Det är riktigt bra filmer och jag rekommenderar dom varmt.




                                                                           Trailer

                                  
                                                              En rätt rolig scen från filmen!




MVH
Rasmus


1 kommentar: