fredag 25 februari 2011

Musik Fredag

Musik är väldigt subjektivt och skiljer sig från person till person om vad för låtar osv som gör en glad, ledsen och framväcker minnen!
Jag själv lyssnar mycket på musik inom Metal världen och trivs där också.
Men jag tycker om viss hiphop och specifika artister i musik musikvärlden.
Det jag tycker om att fråga folk om varför dom tycker om viss musik och vissa låtar för att man ser oftast dom genast lysa upp och berätta och vill att man lyssnar på "den här låten, den är bra för att..." och man ser en liten konstnär vakna upp i personens ögon.
Jag kritiserar oftast ingens musiksmak, men allvarligt talat så är popvärldens musik idag nere i skithålan. Samma generiska toner om och om och om och om igen. Ingen orginalitet bara själ löst drabbel för massorna!
Metal genren har en del musik som är generisk och har samma akord osv också men där är det oftast mer känsla i det dom sjunger och texterna flödar som vatten ner för en å.
Så denna dagen blir nog Musik i veckan. Hittar jag inte på något att skriva om musik får jag helt enkelt hitta på en annan topic.

 Lite nice musik


     



MVH
Rasmus

1 kommentar: