onsdag 23 februari 2011

Anime Onsdag.

Onsdagar är Anime tider! Det borde ge dom som är intresserade av anime ett par dagar att se sin anime och realase grupper har fått ordning på allt för nästa avsnitt!
Jag har sett en del anime serier sen jag skaffade internet!
Jag är inne mest på Shonens och lite rysare Animen. Just nu följer jag Bleach, One piece och Naruto shippuuden.
Anime för mig är för det mesta episka sagor som inte har några gränser när det kommer till fatnasin och mer än ofta har väldigt komplexa karaktärer och historie ark! Dock finns en del likheter när det kommer till shonen huvudkaraktären i början , men sen utvecklar diverse egenskaper och beslut t.ex. Naruto är en kluven ninja som älskar ramen som aldrig skulle lämna en kompis i sticket. Ichigo är en Shinigami med ett stort hjärta men går oftast vilse och på villovägar i hans sökande efter sig själv och om han måste lämnar han en kompis i sticket för det stora hela men hatar att göra det! Så väldigt lika karaktärer men ändå olika!
Men anime djunglen är stor, nej gigantisk! Det finns hur mycket anime som helst allt från Fighting till alldagligt liv, gay animes, djur animes ja.. hur mycket som helst med andra ord!
Den stora nackdelen med anime här i Europa är att det finns inte så mycket av det och det lilla som finns är dyrt så in i helvete! Mangas (som är anime i pocket form) Finns i vissa affärer men dom också i regel ganska dyra men har man pengar så ska man defenitivt köpa pocket böckerna och färdiga DVD serier. Men som jag t.ex. har inte ekonomin till att hålla det uppe så finns det alternativ och tycker man om anime så mycket som jag gör så tycker jag att det är värt att ladda hem. Det är mer än lösning än ett bekvämt alternativ då jag tycker för det mesta att den svenska översättningen av japanskan i DVD samlingen är generisk och steril.
Det håller inte samma flexibelitet och känsla som det gör när realase grupper släpper animes av olika slag.
Tänkte ha denna dagen till att skriva om olika Animes och Mangas i framtiden. Varför? För jag vill och tycker att det är intressant! Gillar ni inte det så läs inte det!
Denna veckan fungerar mer att jag lägger grunder och topics för olika dagar, sen kan jag om jag vill skriva om något helt annat som jag anser relevant på den dagen istället men ändå ha en liten bit av huvudartiklen som är menat för den dagen instoppad ändå!
Det handlar om att vara flexibel!

Schemat sålänge! Det kan komma ändras lite grann på dom toma dagarna osv.

Tips är alltid välkommet!

Måndag: Spel

Tisdag: Film

Onsdag: Anime

Torsdag: Mystisk, Filosofi

Fredag: Musik

Lördag:

Söndag:

Ett par länkar som kan vara bra till hands när det kommer till Anime och Manga

http://www.mangafox.com/  Har en del Manga.

http://anidb.net Den största som jag har kommit över när det gäller Anime databas! Bra sökmotor och även i dom flesta animen du söker upp har listade realase grupper du kan gå in på och ladda ner animen ifrån.

http://www.tokyotosho.info/ konstant uppdateras med nya anime och manga episoder.

http://www.baka-updates.com/ är i samma stuk.

Torrents är den vanligaste användningen när det kommer till att ladda ner episoder av animes.


Ha d

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar