tisdag 26 april 2011

The men who stares at goats! Nice!













Hej, det var ett tag sen jag skrev i bloggen för att jag har haft skrivkramp och försvinnande idér. Sånt som händer! Ibland så får man ta en paus från bloggandet ett par dagar för att tänka lite osv.

The man who stare at goats recesion.
En liten film som kom ut 2009.

Filmen handlar om reportern Bob Wilton som reser till Irak för att få till sin livs story efter att ha lämnat ett drygt äktenskap och söker i Irak efter sig själv en liten personlig resa kan man säga och där möter han ex soldaten Lyn Skip Cassady som spelas av George. Clooney. Som påstår att ha varit med i en hemlig orginisation som har blivit tränade att bli "New age soldater" och dom kallade sig Jedi warriors och deras öden blir sammanflätade och allt leder till ett äventyr som ingen vet riktigt hur det kommer att sluta!

Filmen är en komedi/drama kan man säga och första gången jag såg eller rättar sagt hörde Bobs röst så var jag fasst och gillade karaktären direkt och förstod precis vad allt handlade om och vilka problem han hade!
Bara en bra skådespelare kan göra ett sånt jobb!

Clooneys karaktär var också underhållande och han gör lite "udda" karaktärer bra det är det som är lite hans grej. Så rollen var mer eller mindre skräddarsydd för honom.

Sammspelet mellan karaktärerna var riktigt bra och Clooney sken inte över den andra skådisen i skådespeleriet. Båda hade unifär samma tid på filmen och delade kommentarer osv mellan varandra och allt gick riktigt bra!

Storyn som berättar historien om Lyn Cassadys tid i "New age armén" som hade psykiska krafter är väl sammanflätat med vad som händer när dom reser runder på sin färd genom Irak.

Story är bra och skådespeleriet är bra och det finns inga fel jag kan hitta i filmen!

Jag gillade den lagom och var lagom förtjust i karaktärerna och slutet var riktigt bra!

Jag ger filmen 8/10 !


Nästa vecka så blir det en top 10 tänkte jag! Var längesen jag hade en sån nu!


MVH
Rasmus!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar